Alla inlägg under september 2011

Av Karolajna - 30 september 2011 22:36

Hur livet ter sig alltså...


Det finns ju saker man ångrar att man gjort. Saker man ångrar att man inte gjort. 

Life has fucked me up. Big time. Fan vilken jävla svacka jag har nu. Ingenting känns riktigt okej. Eller jo, det är klart vissa saker känns bra men andra känns... Liksom inte okej helt enkelt.

Är det detta som kallas höstdepression?

Jag vill göra roliga saker men jag orkar inte riktigt.
Om jag inte tvingade iväg mig själv på saker skulle jag nog sitta här i soffan i myskläder och häcka framför tvn. Bring me back to real life by christmas, please.

Nu sitter jag här, ångrar inte att jag skippade utgången men är likt förbannat så understimulerad och uttråkad så jag inte vet var jag ska ta vägen liksom! JAG MÅSTE UT HÄRIFRÅN INNAN JAG BLIR GALEN!

Men vart ska jag ta vägen då? Orkar inte sitta och köra bil hur jävla mkt som helst men jag vet ju också att det är enda sättet att komma härifrån...  16 mil till Duved eller varför inte 16 mil åt ett helt annat håll? Vart hamnar jag då? Undrar vad som händer just där?
Intressanta tankegångar? Näe. Men dom läker en skadad hjärna. Hjälper den att slippa tänka logiskt, om så bara för en stund...

Jag är osäker på om jag ens kommer posta det här i slutändan. Osäker på om jag vill visa denna "svaga" sida hos mig själv. Men eftersom det bara är random dudes som inte vet vem jag är ens, som läser min blogg så kanske det är lugnt ändå.
Jag är inte typen som tycker det är värt att skriva en lång shitlist och sen inte posta. Då har jag satt pränt på det men inte fått ut det helt ändå...

Sitter här och lider av en släng panikångest light. Det känns tungt över bröstet och det känns som jag vill lipa. Och jag är långt ifrån säker på om jag ens vet varför?

Men, livet ska inte vara enkelt, uppenbarligen.

Jag ska egentligen inte gnälla, för jag har det så himla lättare än många andra. Så jag ber omm ursäkt, får se om jag går och lägger mig eller om jag gör nåt annat, men i vilket fall hoppas jag att imorrn är en ny dag.

Där jag får må lite bättre... 

Av Karolajna - 29 september 2011 10:20

Imörra flyttar Insect till Lunne i Brunflo tillfälligt. Dels vill jag kunna ta in på nätterna, dels finns det ridsällskap (vilket det iofs gör i Landsom oxå, men jaja) dels så ska vi träna inför den där attans Hubertusen som vi tydligen ska vara med i. Jahopp, så imorrn kl typ 09 åker vi från Landsom mot Lunne, där jag hoppas vi ska trivas alldeles utmärkt under dessa två månader.

Idag var jag iaf ut och red en sväng med Insect och det gick bra. Lite seg men det hör väl till årstiden. Han var så snäll så  

Så nu väntar jag i princip bara på att kl ska slå såpass mkt att jag kan åka mot jobbet. Kanske borde åka lite tidigare och hinna handla nån lunch oxå. Eller så skiter vi i det för fan vad sugen jag vart på kebab!  

Jaja å Barty bor ju i bilen på jobbet nu om dagarna när Nille är i USA med Foppa. Tråkigt kanske men det går bra och det är ju bara söndag-torsdag kvar sen. Sen får han vara hemma med husse igen  

Nä, om man skulle ta och dra på sig några kläder så åtminstone det är gjort sen...

Tjing.    

Av Karolajna - 25 september 2011 22:44

Ett besök i Avesta slutade med... En till travare :)
Men nu står han i Landsom och väntar på att stallet ska bli klart.
Vilket är snart hoppas jag. Han är 172 cm hög så han kommer inte in genom dörren på stallet i Fjällsta ens :/


Å nu ska jag sova för från torsdag kl 09 till nu har jag sovit 15 timmar. Av 84... Kämpigt. Ska upp hyfsat tidigt imorrn och åka och ge hästarna mat innan jag åker på jobbet...

Godnatt. 

Av Karolajna - 23 september 2011 08:39

Eller arg och arg... Less. Skulle man väl snarare kunna säga.
Blir inget Avesta för typ alla hästar var sålda.

Så nu ligger väl mitt hopp lite till en valack i Övik.

Han har en gammal senskada men hade tydligen inte haft problem senaste 3 åren av det... Äh vafan jag är lite desperat och orkar inte vänta nåt mer. En vetbes på det så. Kan det ju faktiskt funka...

Hör även nu att min ena högtalare låter lite skrapigt... Pytiskt.
Det täääär att ha brakfest 2 ggr per år typ. Stackars högtalare...

Jaha så då vet jag inte då. Faktiskt. 

Av Karolajna - 17 september 2011 05:52

ÖÖh... Snark!
Nille väckte mig kl 05 då han diskret KASTADE runt hårda saker i ett skåp av stål?! Hur tänker man...?


Och jag kunde inte somna om så jag ligger i soffan med Barty.
Är inget på tv så den har jag inte ens bemödat mig att slå på. Vill bara somna om. Jag som skulle ha tjock sovmorgon idag! Eller iaf sova tills jag vaknade av mig själv och ja, vi ser ju alla hur det gick...

 What to do, what to do...

Av Karolajna - 16 september 2011 08:37

Ska väl försöka kravla mig upp ur sängen om nån halvtimme. För sen ska vi åka till Brunflo och rida. Det kan bli intressant.

Men egentligen vill jag bara sova för jag är så trött... Men nä, ikväll ska vi ju käka på Eastern också, ett helt litet gäng typ :)

Nä, ska man kliva upp eller ska man ligga kvar...? 

Av Karolajna - 15 september 2011 23:02

Äntligen är datorn tillbaka efter tre veckor på byte av hårddisk och dessförinnan säkert 1½ månad trasig...

Så jävla najs!

Hade ganska mkt att uppdatera om men just i nuläget har allt runnit bort så jag får ta det nån dag när det är lite lugnare.

Just nu klipper Nille Bartys klor och Barty ligger och skriker i vardagsrummet. Och jag hatar när han gör det så jag klipper inte gärna hans klor själv... Han skriker inte för att det gör ont utan för att han är rädd men när han tjuter så rycker jag till och är rädd att  jag ska göra illa honom... Ja herregud.

Hoppas dom är klar snart iaf...

Nä, nu ska jag surfa vidare med bloggen var första anhalten iaf :)

Godnatt!

Av Karolajna - 6 september 2011 22:57

...å jag har ingen inspiration att skriva i min egen.Ja jag kanske kommer igång igen då jag får tillbaka min dator som varit på lagning och fått ny hårddisk.Att skriva på telefonen suger ju...Hmm...Whatever, nu ska jag lägga mig. Städar på jobbet imorrn och på kvällen ska jag titta på när jaktlaget äter kräftor och blir monsterfulla ^^

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards