Alla inlägg den 17 april 2011

Av Karolajna - 17 april 2011 10:28

Häststackars är så attans glad nu! Dom fick gå ut nakna och han var helnöjd nissen. Svullnaden börjar gå ner och han gör inte ens en minsta markering på benet. SÅ SKÖNT!


Men efter detta vet jag verkligen vad jag har att ta tag i, hur vi egentligen ska göra med honom. Jag ska äga hästen och ta alla beslut gällande honom om jag ska ha fortsatt ansvar. Annars är det bara ett att göra tyvärr...


Vilket jag förvisso känner skulle vara skönt. Jag älskar hästen men finner ingen inspiration till något annat än de dagliga förpliktelserna. Suck...


Tur Nisse kanske kommer i sommar iaf.


Nu håller jag på att panikdiska matlådor i diskmaskinen, hoppas dom hinner bli klara tills jag måste åka på jobbet. Sunkigt att jobba söndag men det blir iaf sista söndan för mig idag, för efter påskdan har vi stängt söndagar åtminstone fram till september.


Vet ej om jag skrivit det förut men förutom ett himla strul med schemat på jobbet så har jag fått veta när jag har semester!
v.25-28   

Då ska jag hinna på Grönan åtminstone. Inget annat har jag inplanerat så vitt jag vet. 


Igår var jag och Emma visst iväg till Gäle, Fåker. Jag som inte skulle nånstans, men men    
Där hängde Tommy och gänget (typ alla jag inte kände) haha, vilka jäkla nissar! Men vi hade kul ändå. Haahaa.


Bartet ligger här i en solstrimma längst ut på soffkanten som den livsnjutare han är. Han var med mig till stallet förut och måste vara rätt understimulerad då han sprang runt som en skållad råtta och muppade sig, samt försökte släpa med sig världens största tallgren som rasat från tallen utanför stallet. Det enda som hände var att jag hejade på och peppade honom och han ryckte och drog, men han lyckades bara få till lite fladder i barren  


Jahajaha, nej trots att jag är rätt så ordentligt trött så känner jag mig ändå vid gott mod och på ett strålande humör. Detta i kombi med en så pass pigg och glad häst på uppenbar bättringsväg gör att jag känner att detta kan bli en bra dag!  


Fast å andra sidan ska man ju inte ropa hej...


Kommande vecka då?


Ja, vad är planerna?


Måndag: Ha ansvar för stallet, dvs sårtvätt, utsläpp, insläpp, fodring osv. Jobbar 11.15-21.15, kväll med Elin. 
Tisdag: Ha ansvar för stallet, dvs sårtvätt, utsläpp, insläpp, fodring osv. Jobbar 11.45-21.15, kväll med Elin.
Onsdag: Ha ansvar för stallet, dvs sårtvätt, utsläpp, insläpp, fodring osv. Jobbar 08.30-17.30 Kanske hittar nån som bju på fika på kvällen.
Torsdag: Ha ansvar för stallet, dvs sårtvätt, utsläpp, insläpp, fodring osv. Jobbar 11.45-21.15, kväll med Elin. Återstår att se hur mycket folk det blir på skärtorsdagskvällen. LÖN! Ska införskaffa mer blekning till håret samt gå på bolaget tillsammans med alla andra som fått lön   
Fredag: Ledig. Åker till Alsen rätt tidigt. Ska klippa Sindy, bleka håret samt sätta i löshår på Tine som vanligt ;) Käka lär vi ju också ska göra och sen är det pubkväll i Kluk. Det blir ju spännande, måste hitta en chaufför.
Lördag: Ledig. Åker hem från Alsen i så god tid som möjligt. Hoppas verkligen någon bjuder på påskmiddag, annars får jag väl koka mig några ägg så jag kan göra ägghalvor och köpa mig ett kilo påskgodis. Påskmaskerad i Bräcke på kvällen som Helena lyckats få mig att loooova att vara med på. Gratis inträde med utklädnad, shit det är inte ens en vecka dit, hur fan ska man komma på en bra, billig outfit? Kan man vara utklädd till samma som på skalet förra året kanske? Vad vi nu var... Vi hade alvöron, linser (okej inte jag men Emma hade) och långa fina gröna ögonfransar. Nej jag vet inte vad vi var men jag tror inte vi var oss själva iaf, haha.
Söndag: Lär man väl ligga hemma bakis eller nåt annat dull.


Ja, nej, nu måste fan diskmaskinen snart vara klar för jag måste fan åka snart! Have a nice sunday people! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards