Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Hästjävlar...

Av Karolajna - 14 april 2011 07:53

Dagen igår började som så, att när jag precis släptt ut hästarna och står och lastar hö till dom i skottkärran så får sig Junior en känga av Surprise, som gör att han springer på tre ben men efter ett par minuter är han inte ens halt. Fick inte ta i han för han sprang bara ifrån mig så jag kunde inte se hur det tog men antog att han mest fått en smäll och säkert nåt litet sår från nån brodd. Skickade ett sms till Emma och bad henne kolla sen när hon hade tid eftersom jag hade brått till jobbet.

Fick så småningom ett sms att han var lite svullen och öm i benet men inte halt och hon hittade inga sår, men hans ben var iofs täckta av lera också men ändå, han  var som sagt inte halt, så jag gick igenom dagen och tänkte inte så mycket mer på saken.
Eftersom Emma skulle ta in hästarna på kvällen och jag trodde allt var okej så for jag till Stavre med nå moppepapper, och fikade lite.

På vägen hem pratade jag med Emma som skrämde upp mig järnet att det som inte syntes första gången hon kollade, syntes desto mer nu.

TRE snygga broddsår på insidan av hasen, varav ett i leden liksom, så det vätskade ju såklart, en saftig svullnad neröver benet men inte halt eller nånting. När jag fick se det med egna ögon var det inte alls så farligt som jag inbillat mig att det skulle vara.

Emma skulle göra koksaltlösning idag och tvätta och hålla rent såren under dagen och så ska hon släppa ut dom med varsin hög med hösilage på VÄL tilltaget avstånd från varann (höet var det dom bråkade om som gjorde att S sparkade J från första början). Så jag tror nog att svullnaden lär säkert gå ner när han får ut och röra sig på dagarna. Samtidigt tänker jag inte låta honom gå ute runt dygnet pga av all lera och allt smutsigt vatten som han alltid behagar rulla sig i jämt.
Säkert kommer det svälla ännu mer, säkert kommer han kunna bli lite halt, men det kommer med all säkerhet gå över såvida han inte får lymfangit då eller nåt   Vilket vore just my luck liksom.
Men sånt där återstår att se liksom, benet är inte av iaf.

Ja den här dagen började ju så bra med en tänkt sovmorgon.
Var upp på dass vid kanske halv sju och gick sen och la mig igen och kl halv åtta vaknar jag av att nån jävla idiot tycker det är heeeelt okej att INTE vänta med borrning och väggbankande till efter kanske tio eller iaf nio! Åh jag blir spritt språngande gaaaaalen! 

   
(Vilken målande smilie jag hittade, passande!)


Och ikväll kommer väl Foppa och imorrn bitti åker han och Nicklas till Jorm. Och vad ska JAG göra?!

Förslag, som INTE innefattar städning och annat tråkigt, mottages med gläjde!
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolajna - 18 november 2011 22:53

Dags att lägga ner det här bloggandet på riktigt och för evig tid som det verkar ...

Av Karolajna - 3 november 2011 08:31

Nämen vad kul att du känner så...Själv ska jag lägga mig här och ruttna bort för det är det enda jag är värd i dagens läge.Well excuhuuuuse me for having a life.Måttligt jävla irriterad nu.  ...

Av Karolajna - 3 november 2011 08:13

Sverige i ett nötskal är väl ändå detta evinnerliga daltande?   Visst, jag är ingen råbarkad idiot, jag sitter själv här och tycker så JÄKLA synd om folk. Mest av allt just nu om en man vid namn Kristoffer Olofsson, a.k.a. Kritto. Å där kommer ja...

Av Karolajna - 26 oktober 2011 09:14

Ja. Jag är nog lite sugen på godis... Faktiskt.  

Av Karolajna - 21 oktober 2011 09:30

Nä om man skulle åka in till stan och kika efter kläder innan jobbet? Fast jag har fan inte råd egentligen men wtf...Syns o vimlet på krogen på en fredag kväll helgen FÖRE löning. Not really...  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards