Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Ja se dessa djur...

Av Karolajna - 18 april 2011 07:53

Igår släppte jag ju ut hästarna och jag tyckte Junior var så pigg.
Well, igår kväll när vi kom dit och skulle ta en promenix med dom i fetblåsten så var svullnaden försvunnen! Över en dag liksom! Så jääääävla najs! Lite svullen bara precis kring såret och inte alls halt. Gick en sväng, med hästar på tå, jag fick svänga förbi hemma för jag visste att jag hade åtminstone ETT träns i bilen så det fick han på sig så gick det lite bättre. Han blev ju tamefan en halvmeter högre bara för att det blåste  


Sen så fick han en liten genomborstning, hade varit utan täcke ute och fan hela hästen var full i lera. Tvättade runt såret och sen gick vi hem.


Väl hemma berättade Nicklas hur Bartet hadde börjat skrika i ren panik i soffan tidigare under dan och inte gått att få tyst på, han hade kollat allt tills han till slut hittade problemet. Bakbenen satt ihop! Pga att dom där hemska sporrarna han har, som sitter i en skinnbit bara men klorna i dom växer som ogräs och har växt sig helt runt nu, dom hade hakat fast i varann så Nicklas hade fått verkligen bända för att få loss honom. Så jag har ju det jag gör nu på morgonen. Klippa Bartets klor samt kolla upp om det är svindyrt att plocka sporrarna...


I övrigt då, igår var jag på hemmakväll och köpte megapåskägget till Emma som tack för all hjälp med hästen och hans ben. Köpte en megapåse godis till mig och Ida som jobbade igår men vad åt vi? 4 godisar var sen var man inte sugen längre. Så idag väntar en 1,5 kgs påse godis på oss på jobbet. Usch den kommer räcka flera veckor...


Nä nu blir det till att klippa Bartets klor och sen gå ner och göra stallet...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolajna - 18 november 2011 22:53

Dags att lägga ner det här bloggandet på riktigt och för evig tid som det verkar ...

Av Karolajna - 3 november 2011 08:31

Nämen vad kul att du känner så...Själv ska jag lägga mig här och ruttna bort för det är det enda jag är värd i dagens läge.Well excuhuuuuse me for having a life.Måttligt jävla irriterad nu.  ...

Av Karolajna - 3 november 2011 08:13

Sverige i ett nötskal är väl ändå detta evinnerliga daltande?   Visst, jag är ingen råbarkad idiot, jag sitter själv här och tycker så JÄKLA synd om folk. Mest av allt just nu om en man vid namn Kristoffer Olofsson, a.k.a. Kritto. Å där kommer ja...

Av Karolajna - 26 oktober 2011 09:14

Ja. Jag är nog lite sugen på godis... Faktiskt.  

Av Karolajna - 21 oktober 2011 09:30

Nä om man skulle åka in till stan och kika efter kläder innan jobbet? Fast jag har fan inte råd egentligen men wtf...Syns o vimlet på krogen på en fredag kväll helgen FÖRE löning. Not really...  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards